כל מערכת חיים על פני כדור הארץ נעה לכיוון השמש
צמחים, בעלי חיים, חיידקים, החיים לא מפחדים מאור השמש
הם תלויים בו
ואז יש אותנו – מסתתרים בתוך מבנים, מתכסים
מורחים שכבות של SPF 50 אפילו כשאנחנו בתוך הבית כי איזו קוסמטיקאית או משפיענית שמקבלת ממימון מחברות קרם הגנה סיפרה לנו בלי לשאול שאלות
אמרו לנו שהשמש מסוכנת. תמנעו ממנה. תחסמו אותה.
אבל הנה מה שאף אחד לא מספר לכם:
המחקרים על הימנעות מהשמש מדאיגים הרבה יותר מהמחקרים על נזקי השמש
אגב אין באמת מחקרים על נזקי השמש אצל בני אדם, אלו רק ניסויים שעשו על עכברים, וזה עבר רק שנתנו להם כמויות אדירות של שמני זרעים בתזונה והקרינו עליהם קרינת uv מלאכותית מקרוב מאוד בצורה שלא מדמה את הספקטרום המלא של קרני השמש
ורוב המקרים של סרטן העור הם דווקא אצל אנשים שלא נחשפים לשמש ובאיזורים שלא רואים שמש. למשל אדם שגר באנגליה וקבל מלנומה בכף הרגל
מה כן אנחנו יודעים
חוסר בויטמין די נקשר בצורה ישירה לסרטן
מחקר שוודי שנמשך 20 שנה עקב אחר כמעט 30,000 נשים
גילה שלנשים שנמנעו מהשמש הייתה תוחלת חיים דומה לזו של מעשנים
ודווקא לקבוצה עם החשיפה הגבוהה ביותר לשמש,
היו שיעורים נמוכים משמעותית של מחלות לב וכלי דם, והן חיו זמן רב יותר באופן כללי
תקראו את זה שוב
להימנעות מהשמש יש סיכון תמותה דומה לזה של עישון
ולא רק זה, חוסר בויטמין D נמצא קשור לכל מחלה או בעיה בריאותית שאנחנו מכירים
החל מבעיות עיכול, מערכת חיסונית חלשה (אתם או הילדים חולים הרבה?) ועד סרטן
אתם יודעים שרוב הציבור בישראל סובל מחוסר בויטמין D?
ויטמין D הוא אחד המרכיבים החיוניים ביותר בגוף האדם,

הוא למעשה לא ויטמין במובן הקלאסי, אלא הורמון סטרואידי שהגוף מסוגל לייצר בעזרת חשיפה לשמש,
הוא משחק תפקיד מרכזי ב:
– ספיגת מינרלים:
ויטמין D הוא המפתח המאפשר למעיים לספוג סידן וזרחן,
ללא רמה מספקת של ויטמין D, הגוף מסוגל לספוג רק כ-10-15% מהסידן מהתזונה
– וויסות מערכת החיסון:
ויטמין D משפיע על התגובה החיסונית המולדת והנרכשת.
מחקרים מראים כי הוא מסייע להפחית תהליכים דלקתיים ותומך בתאי T ובתאי הרג טבעיים (NK cells) במלחמתם בזיהומים
– בריאות הנפש ותפקוד המוח:
קולטני ויטמין D נמצאים באזורים במוח האחראים על ויסות מצב הרוח
ישנו קשר מבוסס בין רמות נמוכות לבין הפרעות עונתיות (SAD) ודיכאון
– ביטוי גנטי:
ויטמין D משפיע על הביטוי של למעלה מ-200 גנים שונים,
מה שהופך אותו לבקר מרכזי בתהליכי התחדשות תאים
כאשר קרני UVB פוגעות בעור, הן הופכות כולסטרול לוויטמין D3
לכן אנחנו רוצים כולסטרול בגוף שלנו,
לכן סטטינים מזיקים בכל כך הרבה רמות,
לכן מה שאתם אוכלים כל כך חשוב,
ולכן גם אתם לא רוצים להתשמש בקרם בגנה ב-20 דקות הראשונות (אם בכלל)
כי קרם הגנה חוסם את קרני ה-UVB ואז אין לגוף אפשרות לייצר ויטמין D
למרות שאנו חיים באזורים שטופי שמש, חוסר בוויטמין D נפוץ מאוד עקב אורח חיים מודרני (שהייה במבנים סגורים רוב היום)
– סימפטומים של חוסר בויטמין : עייפות כרונית, כאבי עצמות ושרירים, נשירת שיער, החלמה איטית מפצעים ונטייה להידבק בזיהומים לעיתים קרובות
בעיית קרם ההגנה,
רוב קרמי ההגנה הקונבנציונליים מכילים כימיקלים כמו אוקסיבנזון, אביבנזון ואוקטינוקסט
אלו הם משבשים אנדוקריניים (הורמונליים) ידועים,
הם נספגים דרך העור, מופיעים בדם תוך שעות, ונמצאו בדגימות שתן וחלב אם
אז אתם חוסמים קלט אחד (UV) בזמן שאתם מוסיפים קלט אחר (כימיקלים סינתטיים שמתערבים בהורמונים שלכם)
אם אתם זקוקים לקרם הגנה, תעברו לבסיס מינרלי: אבץ אוקסיד (Zinc Oxide) או טיטניום דיוקסיד
הם מתיישבים על העור במקום להיספג לתוכו
איך לעבוד עם השמש, לא נגדה?
תוותרו על שמני הזרעים
הסרת שמני זרעים מהתזונה מפחיתה דלקתיות ושומרת על פעילות נוגדי חמצון גבוהה, מה שלמעשה מפחית את הסיכוי שלכם להישרף
התזונה שלכם משנה את האופן שבו העור מגיב לשמש
תבנו את הסיבולת שלכם בהדרגה, העור שלכם מסתגל לחשיפה ל-UV לאורך זמן באמצעות ייצור מלנין, תתחילו בחשיפות קצרות והגדילו אותן לאט
קבלו אור שמש של בוקר קודם כל,
10-15 דקות בתוך שעה מהקימה, ללא משקפי שמש
תכירו את העור שלכם,
עור בהיר זקוק לפחות זמן בשמש ישירה, עור כהה יכול לספוג יותר,
אף אחד מהם לא זקוק לאפס חשיפה
לעולם אל תנצלו את השמש לרעה
כבדו את הגבולות שלכם, הגבילו את הזמן בשמש, התכסו לפני שאתם נשרפים, והשתמשו בצל ובביגוד כשקיבלתם מספיק לאותו יום
המטרה היא חשיפה עקבית ומושכלת, לא “טיגון” עצמי
אור השמש הוא קלט שהגוף שלכם תוכנן לקבל,
הפסיקו להתייחס אליו כאל איום והתחילו להתייחס אליו כאל מה שהוא:
אחת הדרישות הבסיסיות ביותר לבריאות האדם
כל זה רק קצה הקרחון בכל מה שכדאי שתדעו על השמש,
בעולם פה מפחידים אנשים ממקור האנרגיה החשוב ביותר לבריאות ותודעת אדם חופשית