בשנה האחרונה אני מקבל הרבה שאלות על שיער
כלומר, אנשים רואים שיש לי ראש מלא שיער, הם יודעים שאני לא לוקח כדורים ולא משתמש בתכשירים סינטטיים
והם עצמם מוטרדים, השיער שלהם שברירי, חלש, נושר, מקריח, שומני, יבש, קשקשים, אדמומיות, ומה לא
אתם יודעים מה ההבדל ביני לבין רוב האנשים?
כשאני רוצה משהו, בין אם זה לבחון, לגלות או להשיג משהו
אני אעשה את כל מה שצריך כדי להשיג אותו
השיער שלי לא מושלם,
היו תקופות בחיים שהייתי בטוח שאני עומד לאבד אותו, הוא נשר בכמויות,
זה היה לפני כמעט 20 שנה
אבא שלי קרח, סבא שלי קרח גם מהצד של אמא,
יש לי אפילו נשים קרחות בצד הפרסי של המשפחה
אז לא הייתי אופטימי
באיזשהו שלב התחלתי לקחת תרופה למניעת נשירה,
(פרופסיה – היא מגיעה עם תופעת לוואי של חוסר חשק מיני)
גברים – בחיים אל תקחו כדור שמשפיע לכם על הטסטוסטרון
אני אפילו לא יודע להגיד אם זה עבד, זו הייתה רק עוד תרופה אחת מיני רבות שלקחתי באותה התקופה
מה שהתחיל בתרופות לדלקת במערכת העיכול – הפך לשרשרת של תופעות לוואי שצריך לדאוג להם עם עוד תרופות
אין תרופה שאין לה תופעות לוואי
כשהתחלתי להתעורר על החיים שלי
והחלטתי שאני רוצה לרפא את עצמי מהמחלה הכרונית שסחבתי במשך כמעט עשור (קוליטיס כיבית) בכל מחיר – עשיתי הרבה שינויים
הפסקתי עם כל הכדורים
הפסקתי עם מזון מעובד
הפסקתי עם תכשירי טיפוח סינטטיים
זה אומר שגם הפסקתי עם השמפו שהשתמשתי בו רוב חיי – אלו מהפרסומות
גיליתי שחפיפה, היא קונספט בפני עצמו ואין קשר בינה לבין לנקות ולהזין את השיער,
חפיפה מורידה חומרים חשובים מהראש כמו שומנים וחיידקים טובים, מחדירה לו כימיקלים רעילים ובעיקר מייבשת את הקרקפת מה שגורם לקרקפת להפריש עוד שומנים
ואז השיער מאוד שומני ואתה נהיה תלוי בשמפו – תכסיס גאוני
שלא נדבר על זה שתכשירי השמפו הללו נקשרו להקרחה על ידי האף די איי האמריקאי
משם עברתי לשמפו טבעי, וגם ירדתי משמעותית במספר הפעמים שאני חופף בשבוע
שמתם לב פעם שלרוב להומלסים יש שיער שופע?
זה כי – שמש, אין שמפו, וגם אין דאגות
(קראתי מחקר השבוע שלגברים מובטלים יש טסטוסטרון גבוה יותר)
מצד אחד אין לחץ אין פגיעה בטסטוסטרון
מצד שני – טסטוסטרון מושפע לטובה אם יש לך מטרת חיים
אז באותה תקופה גם שחררתי את כל התרופות בחיי
החלפתי אותן בתרופות מהטבע ובתזונה מזינה ואמיתית
אחרי שנים של מזון מעובד או מזון חסר בערכים תזונתיים – כי שיער חלש קשור בצורה ישירה לחוסרים תזונתיים
וחוסרים תזונתיים נגרמים מצריכה של מזונות מעובדים
מזונות מעובדים מרוקנים את הגוף מנוטריינטים
כדי להפוך פחמימות פשוטות, סוכר לבן או שמני זרעים מעובדים לאנרגיה זמינה
התאים זקוקים למיקרונוטריינטים, מינרלים חיוניים שהגוף שלנו חייב לקבל מהתזונה, אבל בכמויות קטנות מאוד
במזון מלא: הטבע אורז את הפחמימה יחד עם הויטמינים והמינרלים הדרושים לפירוק שלה
במזון מעובד: הרכיבים הוסרו לחלוטין בתהליך התיעוש וככה הגוף צריך למשוך ויטמינים ומינרלים מהמאגרים הקבועים שלו (כבד, שרירים ועצמות)
רק כדי להצליח לפרק את המזון המעובד שאכלתם
תחשבו על זה, אם הגוף צריך להתמודד עם התזונה הגרועה שלנו, והוא צריך לעבוד קשה על לשמור על האיברים החשובים ביותר בגוף
הוא יאבד אנרגיה
כשהגוף חווה מחסור באנרגיה, בחלבונים, בויטמינים או במינרלים,
הוא יבצע תיעדוף של המשאבים הקיימים
הוא יפנה אותם קודם כל לאיברים החיוניים, ויפסיק להשקיע אנרגיה ומשאבים בצמיחת השיער
זו הסיבה שבעיות בשיער (נשירה, דלול, שבירות או יובש) הן לרוב הסימנים הראשונים והבולטים ביותר לחוסר איזון פנימי, תזונתי או מטבולי
חוסר בברזל, אבץ, סלניום, נחושת, ויטמין די, אומגה 3
אבל גם תת חומציות בקיבה, דלקתיות במעי וגם עקה חימצונית יפגעו בצמיחת השיער
כמובן שגם התחלתי להחשף הרבה לשמש
השמש חולקת איתנו קרינת אינפרא אדומה שמחזקת את השיער –
אור אינפרא אדום גורם לשחרור מקומי מוגבר של חנקן חמצני (Nitric Oxide) בתאי העור וכלי הדם בקרקפת
התחלתי לתרגל מדיטציה, בשביל הנפש שלי,
לנהל את הסטרס ולהוריד את רמות הלחץ עוזרים לכל פעולה בגוף שלנו
ועם הזמן ובלי לשים לב, שכחתי מעניין השיער
אבל בכל זאת הרבה מאוד אנשים שואלים אותי איך השיער שלי ככה
ואני תמיד אומר, התזונה ומה שאני שם ולא שם על הראש
ותכף אסביר מה אתם יכולים לעשות כדי לשפר את זה אצלכם
ובכנות,
היות ואני תכף בן 40, גם לי מתחילים להופיע מפרצונים כאלו ובא לי לעצור את זה
ולא רק זה,
אני גם רוצה להבין מה מכל הדברים שהעולם מציע (דברים טבעיים) – באמת עובדים
כי לתרופות שהאיש בחלוק הלבן מציע, יש תופעות לוואי נוראיות
אז קראתי וקראתי וגיליתי כמה דברים:
1. אכילת כבד בקר – עשיר בברזל heme, רטינול, ויטמין בי ובעיקר והכי חשוב – נחושת- שמחזקת את השיער
רוב הבעיות הבריאותיות שלנו נוצרות מחוסרים תזונתיים – ורוב האנשים סובלים מחוסרים תזונתיים שרבים מהם נמצאים בכבד בקר (אורגני)
2. מריחת מיץ בצל אדום על השיער – זה לאנשים שמרגישים נשירה (אני מגרד, סוחט ושופך על הראש) מכיל ריכוז גבוה של גופרית ונוגד החמצון קוורצטין, שמשפרים את זרימת הדם בקרקפת, מפחיתים דלקתיות ומספקים אבני בניין לייצור קראטין
כל אלו עוזרים לשיער לצמוח – זה אשכרה נחקר
במחקר קליני מפורסם מאוד שפורסם ב-Journal of Dermatology
בחן שימוש במיץ בצל גולמי לטיפול בנשירת שיער (אלופציה אריאטה)
התוצאות הראו צמיחה מחדש של שיער אצל מעל 86% מהמשתתפים תוך מספר שבועות בלבד
3. לחפוף עם חלמון של ביצה – מזין את השיער בלחות עמוקה, ויטמינים ושומנים בריאים (כמו לציטין), שמחזירים לשיער אלסטיות ומונעים שבירה, פועל כמרכך, מחליק את מעטפת השערה, מעניק לקרקפת הזנה עשירה מבלי לפגוע בשמנים הטבעיים שלה (לא לעשות את זה עם מים חמים, כדי שהביצה לא תתבשל ולא, זה לא מסריח)
שוכנענו שהגוף שלנו צריך כימיקלים במקום הזנה,
כל הסיפור של הבריאות שלנו – החל מהרפואה עד התזונה וההזנה של הגוף מתבססת על רעיון שגוי שכזה
תרופות שמדכאות מערכת חיסון במקום צמחים ומזונות שמחזקים אותה
קרמים עשירים בכימיקלים במקום קרמים שבאמת מזינים את העור
אז מה ההבדל ביני לבינכם? לרוב לפחות
אני אשכרה קונה נתח של כבד בקר, מחלק אותו לקוביות ולוקח כל יום קובייה ממש כמו תוסף
בנוסף כל כמה ימים אני מגרד בצל שלם, סוחט אותו לכוס ושוטף איתו את השיער שלי – רואים את השינוי
אני דומע בעיניים בטירוף כשאני עושה את זה
ואז מתמודד עם הריח המסריח של הבצל הבאמבטיה שלי ולפעמים זה גם זולג לכובע שלי – אבל מבחינתי המטרה היא כל מה שחשוב
ואני פעם בשבוע מנקה את השיער עם חלמון הביצה
זה עובד
כשאני רוצה משהו, אני הולך עליו ושום דבר אחר לא יעצור אותי
ויש לזה רק יתרונות
לסיכום ולפשטות
אני כן חושב שהסיבה העיקרית לבעיות השיער הנפוצות הן חוסרים תזונתיים ומריחה של רעלים על השיער
רוב האנשים משתשמים בשמפו מהפרסומות בטלווזיה
ורוב האנשים לא אוכלים מזון אמיתי
אני יודע שרובכם לא תמרחו מיץ בצל על השיער
וזה גם טוב בעיני
כי פתרונות נקודתיים לעולם לא יהיו יעילים כמו שיפור היסודות
לשנות את התזונה זה דבר שמשנה את החיים
ולרוב גם משפר משמעותית את מערכת העיכול שהיא הבסיס לבריאות שלנו
לנשים – אם נראה לכם לא הגיוני להסתדר בלי שמפו – תסתכלו ביו טיוב על סרטונים של נשים עם שיער עד התחת שלא חופפות והשיער שלהן נראה מדהים – תחפשו ביו טיוב
NO POO
אפשר לנקות את השיער עם סודה לשתייה מהולה במים
אפשר לנקות את השיער עם חומץ תפוחים אורגני מהול במים
ואפשר גם כמוני לחפוף פעם ב… עם הסבון הקשה האורגני שלי (לרוב דר ברונר)
תעדכנו אותי בהתפתחויות